2013. január 14., hétfő

LUMINA KRITIKA? – I. SZIKKADT VILÁG



Van amikor a kritika sem megy egyszerűen. Ennek több oka is lehet. Az egyik, hogy az ember elkezd kötődni ahhoz, amiről írnia kellene, vagy ott a másik oldal, hogy teljesen hidegen hagyja a dolog. Én is így vagyok. Vagy a sok pozitívum eldönti a racionális értékelés mérlegét, netán annyira rossz az értékelendő dolog, hogy véleményre sem érdemes. De hát ez mégis csak egy szubjektív műfaj, amibe megpróbáljuk a "objektív" érveinket belepasszírozni. 

Most, hogy közeledik a Fagyott Világ, így annak nyári változatáról jutott eszembe 1-2 gondolat…
  
Merem remélni, hogy nem abba a táborba tartozom, akik a fikázás…

- a „- WTF játék volt ez?”
- vagy a „ - Majd én jól leleplezem a szerevezés hiányosságait…”
- netán a „ - hitvallásom a trollkodás”
- esetleg a, - „Mint „tapasztalt” szervező megmondom a tutit

... miatt írnak bejegyzést, vagy értékelést. (Sajna mindre ismerek/rünk példát.) Tény, hogy szeretek hangot adni a véleményemnek, aztán mindenki eldöntheti, hogy egyetért, vagy sem, de mindenekelőtt, fontos, hogy ez kulturált legyen és semmiképpen sem sértő. Itt most másról van szó. Engem megváltoztatott ez a játék.

Annak ellenére, hogy nincs és nem is lesz tökéletes szervezés, én mindig a tettekben keresem az igazi értéket. Mert szerintem abban rejlik a nagybetűs JÓ szándék, mely a legrosszabb játékból is élményt varázsolhat. Számomra! Persze ez fordítva is igaz… Hiszen nem egyformák a lehetőségeink, vagy adottságaink, sőt a játékosaink sem…

A szervezők által megteremtett játék és annak körülményei csak lehetőség. Lehetőség, amit a legtöbb hazai larper félreértelmez. Tisztelet a kivételeknek! A szerepjáték élménye helyett a legtöbb esetben a játékosok nyerni akarnak. Olcsó és gyors élményre vágynak, az igazi helyett… Ilyenkor baromi szomorú vagyok! Na, de ez már egy másik blog bejegyzés.  

Jelen esetben egy remek együttállásról kell beszámolnom. Van egy szervezett és kedves csapat. Van egy egészen alkalmas helyszín, és van egy olyan larp, ami sok lehetőséget rejt.

Sosem érdekelt igazán az általam látogatott játék szabályrendszere. Most sem foglalkoztam vele. Elolvasom és betartom. Bizalommal fordulok a szervezők felé, hogy tudják mit és miért írtak bele a rendszerükbe. Ha valamit lehet ésszerűsíteni, akkor úgy is lesz 10 másik okostojás, aki az első adandó pillanatban a szervezők orra alá dugja, hogy: „- Én megmondtam! Ez így szar!”

Én inkább arról szeretnék írni, amilyen hatással volt rám a nyári játék.

Nos, kicsit visszatérített egy általam is elhagyott útra. Első alkalommal jártam ott, de úgy fogadtak, mintha sokadik játékra érkeztem volna. Olyan szolgáltatást kaptam, ami megérintett. Az általam emlegetett jó szándék sugárzott a szervezők legtöbbjéből. Nekem ennyi elég volt, hogy jobban érezzem magam. Már nem is kellett beilleszkedni, vagy a helyünket keresni, mert az azonnal befogadtak. Ha kérdésem volt, választ kaptam. Ha ötletem volt, meghallgattak. Ha problémám akadt, akkor orvosolták, vagy megpróbálták. Mindez ellensúlyozta a sok felesleges gyaloglást, az irdatlan távolságokat, az olykor tapasztalt "buta jeleneteket" és az ezt generáló értetlen, vagy sértődött játékosokat. A mérleg: Új ismeretségeket szereztem! Nagyon jól éreztem magam! Persze ehhez én is kellettem, mert nem vártam meg, míg a számba repül az élmény pirosra sült pecsenye galambja…

Megváltoztatott a játék, mert szembetaláltam magam azzal, amit korábban én is képviseltem, vagy szerettem volna képviselni. Ez a szolgáltatás alapú, barátságos, laza játék. 

Valahol szervezésem éveiben letértem a helyes útról, mert a sok, nálam tapasztaltabb és okosabb szervezőre, vagy játékosra hallgattam a saját igazi elképzeléseim helyett. Tisztességtelen lenne rájuk fogni az egészet, mert minden elkövetett hiba, akkor is az én rossz döntésem volt! 

Tehát játékos központú szolgáltatás. Ez a kulcsmondat! Ez nem a larper helyetti játékot jelenti, (- NO, AZT AZÉRT NEM!) de valami olyat, amitől én is jól éreztem magam. Barátságos, segítőkész szervezést, mely értem van. Nos, nekem ezért volt élmény a Szikkadt Világ, és ezért térek vissza a Fagyott Világra is. A rendszerek, eszközök meg olyanok amilyenek. Jobbak, rosszabbak. Teszek rá! Úgy sem felelnek meg mindenkinek!  

 AcC


Fagyott világ honlap: http://www.fagyottvilag.hu/

1 megjegyzés:

  1. "Már nem is kellett beilleszkedni, vagy a helyünket keresni, mert az azonnal befogadtak."

    Felmerült bennem a kérdés hogy mely másik larpon voltak ilyen problémáitok eddig?

    VálaszTörlés